Το φόρουμ μας εξελίχθηκε σε https://kairos.snowguide.gr/
 Επισκέψου το, επέλεξε πως θες να συνδεθείς - Facebook, Twitter, Google ή Yahoo ή Github - και πες τη γνώμη σου.

Author Topic: Σχολή Αναρρίχησης Αρχαρίων Βράχου Οκτώβριος 2011 με τη σχολη Κοτρωναρος  (Read 49645 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Offline tirol

  • Hero Member
  • ****
  • Posts: 511
Η 17 όχι ..δεν είχε καμία πλακέτα. Μέχρι το πατάρι είναι 15 μέτρα όμως σίγουρα.
 
Αυτός στο πρώτο βίντεο βγηκε όντως πολύ εκτός πορείας.
Έτσι όχι μόνο έχεις παράξενη τροχιά σε περίπτωση πτώσης, αλλά καταπονείς και το ρελέ αν ανεβαίνεις top rope.
Γιατί και η ισοστάθμισή του έχει ένα όριο! Αν φύγεις πολύ δεξιά ή αριστερά το βάρος πέφτει σε μια ασφάλεια.
Αν πάλι ανεβαίνεις επικεφαλής ή 2ος και είσαι ασφαλισμένος σε δική σου ασφάλεια, το καρυδάκι/friendακι δεν "δουλεύει" σωστά και κινδυνεύεις να το ξηλώσεις. Αυτά για παραδοσιακή αναρρίχηση. Αν είναι σπόρ δεν έχεις πρόβλημα με την ασφάλεια, αλλά μόνο με την παράξενη τροχιά της πτώσης σου.
 
Αυτός στο 2ο βιντεο είχε μεγάλο συντελεστή πτώσης.

Offline blades

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 22772
Η 17 όχι ..δεν είχε καμία πλακέτα. Μέχρι το πατάρι είναι 15 μέτρα όμως σίγουρα.
 
Αυτός στο πρώτο βίντεο βγηκε όντως πολύ εκτός πορείας.
Έτσι όχι μόνο έχεις παράξενη τροχιά σε περίπτωση πτώσης, αλλά καταπονείς και το ρελέ αν ανεβαίνεις top rope.
Γιατί και η ισοστάθμισή του έχει ένα όριο! Αν φύγεις πολύ δεξιά ή αριστερά το βάρος πέφτει σε μια ασφάλεια.
Αν πάλι ανεβαίνεις επικεφαλής ή 2ος και είσαι ασφαλισμένος σε δική σου ασφάλεια, το καρυδάκι/friendακι δεν "δουλεύει" σωστά και κινδυνεύεις να το ξηλώσεις. Αυτά για παραδοσιακή αναρρίχηση. Αν είναι σπόρ δεν έχεις πρόβλημα με την ασφάλεια, αλλά μόνο με την παράξενη τροχιά της πτώσης σου.
 
Αυτός στο 2ο βιντεο είχε μεγάλο συντελεστή πτώσης.
τα αμερικανακια παντα ηταν και θα ειναι τα πιο βλαμενα οι πιο καθυστερημενοι απο ολους δε μπορουν να καταλαβουν απο μονοι τους ποσο κανει 1+1 ,εχεις δει κανεναν πετυχημενο αμερικανακο?οσο για κατι jones και jeremy και αρχιδιες δε πιανουν μια ενα κατασκευασμα marketing ειναι να πουλανε burton δε πιανουν μια
Υπομονή, οι βάρβαροι έχουν ημ.λήξης.

Offline blades

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 22772
παρτε τωρα και εναν πληρη οδηγο του Κοτρωναρου για χειρισμους ραπελ και ρελε

climb_texnikes.pdf - 4shared.com - document sharing - download
Υπομονή, οι βάρβαροι έχουν ημ.λήξης.

Offline blades

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 22772
Τεχνικές Σημειώσεις Σχολής Αναρρίχησης Βράχου 2011 - Υπεύθυνος Εκπαίδευσης: Παναγιώτης Κοτρωνάρος


1. ΚΑΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΡΕΛΕ ΣΕ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΠΕΔΙΟ
1. Φτάνοντας επικεφαλής στο ρελέ κλιπάρουμε ένα σετάκι σε έναν από τους δύο κρίκους του
και στη συνέχεια κλιπάρουμε το σχοινί μας σε αυτό.
2. Φωνάζουμε στον ασφαλιστή «Πάρε Μπόσικα» για να πάρει καλά τα μπόσικα του σχοινιού.
3. Τοποθετούμε ιμάντα με κόμπο αλουέτ στον κεντρικό ιμάντα του μπωντριέ μας και περνάμε
καραμπίνερ ασφαλείας σε αυτόν.
4. Συνδέουμε τους δύο κρίκους του ρελέ περνώντας μέσα από αυτούς το 5μετρο κορδονέτο
διπλό ή μονό και δένουμε τις άκρες του όλες μαζί κάνοντας έναν απλό κόμπο.
5. Ισοσταθμίζουμε το ρελέ πιάνοντας το κορδονέτο στη μέση της απόστασης μεταξύ των δύο
κρίκων και κατεβάζοντας το χαμηλότερα έτσι ώστε η γωνία που σχηματίζεται να είναι οξεία
και στη συνέχεια κάνουμε ένα γύρισμα στο σημείο αυτό για να γίνει το ρελέ αυτό-εξισούμενο.
6. Κλιπάρουμε στο κεντρικό σημείο του ρελέ (στο γύρισμα του κορδονέτου), το καραμπίνερ
ασφαλείας που έχουμε τοποθετήσει στον ιμάντα, με φορά από κάτω προς τα επάνω έτσι ώστε
να βλέπουμε την βίδα του καραμπίνερ και να μπορούμε να βγούμε από το ρελέ με το ένα χέρι
και με μία κίνηση ξεβιδώνοντας και πατώντας την πύλη με τον αντίχειρα.
7. Φωνάζουμε στον ασφαλιστή «Δώσε Μπόσικα» για να λασκάρει το σχοινί μας και να
μεταφερθεί το βάρος μας στον ιμάντα της αυτασφάλειας μας.
8. Αφαιρούμε το σετάκι που τοποθετήσαμε αρχικά στον έναν από τους δύο κρίκους του ρελέ.
9. Λέμε στον ασφαλιστή να μας δώσει κι άλλα μπόσικα ώστε να χαλαρώσει αρκετά το σχοινί.
10. Κάνουμε κόμπο οχτάρι 2-3 μέτρα κάτω από το σημείο που είμαστε δεμένοι και περνάμε στη
θηλιά που δημιουργήσαμε ένα καραμπίνερ ασφαλείας.
11. Κλιπάρουμε το καραμπίνερ ασφαλείας στον κεντρικό ιμάντα του μπωντριέ μας.
12. Λύνουμε τον κόμπο οχτάρι με τον οποίο είμαστε δεμένοι στο μπωντριέ.
13. Περνάμε την άκρη του σχοινιού μας μέσα από τους δύο κρίκους του ρελέ στην αρχή κάτω
από τον κάτω κρίκο και στη συνέχεια κάτω από τον επάνω κρίκο, έτσι ώστε το σχοινί να
βγαίνει από το βράχο και να καταλήγει σ’ εμάς.
14. Δένουμε ξανά το σχοινί με κόμπο οχτάρι στο μπωντριέ μας.
15. Αφαιρούμε το καραμπίνερ ασφαλείας από τον κεντρικό ιμάντα του μπωντριέ μας και λύνουμε
το οχτάρι-θηλιά.
16. Λέμε στον ασφαλιστή να πάρει καλά τα μπόσικα του σχοινιού φωνάζοντας «Πάρε Μπόσικα».
17. Ρίχνουμε προοδευτικά το βάρος μας στο σχοινί και τεστάρουμε ότι όλα είναι Ο.Κ.
18. Κρατιόμαστε από το ρελέ με το ένα χέρι και με το άλλο αφαιρούμε από το ρελέ με μια κίνηση,
το καραμπίνερ ασφαλείας της αυτασφάλειας μας, ξεβιδώνοντας και πατώντας την πύλη του
με τον αντίχειρα.
19. Λύνουμε τον κόμπο που ενώνει τις άκρες του 5μετρου κορδονέτου και αφαιρούμε το
κορδονέτο από τους κρίκους του ρελέ.
20. Φωνάζουμε στον ασφαλιστή «Με Κατεβάζεις».
2. ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΣΧΟΙΝΙΩΝ ΣΤΟ ΡΕΛΕ
1. Φτάνοντας στο ρελέ κλιπάρουμε ένα σετάκι σε έναν από τους δύο κρίκους και στη συνέχεια
κλιπάρουμε το σχοινί μας σε αυτό.
2. Φωνάζουμε στον ασφαλιστή «Πάρε Μπόσικα» για να πάρει καλά τα μπόσικα του σχοινιού.
3. Συνδέουμε τους δύο κρίκους του ρελέ περνώντας μέσα από αυτούς το 5μετρο κορδονέτο
διπλό ή μονό και δένουμε τις άκρες του όλες μαζί με έναν απλό κόμπο.
4. Ισοσταθμίζουμε το ρελέ πιάνοντας το κορδονέτο στη μέση της απόστασης μεταξύ των δύο
κρίκων και κατεβάζοντας το χαμηλότερα έτσι ώστε η γωνία που σχηματίζεται να είναι οξεία
και στη συνέχεια κάνουμε ένα γύρισμα στο σημείο αυτό για να γίνει το ρελέ αυτό-εξισούμενο.
5. Κλιπάρουμε «καρφωτά» στο κεντρικό σημείο του ρελέ καραμπίνερ ασφαλείας και στη
συνέχεια το γυρίζουμε έτσι ώστε η πύλη του να ανοίγει προς εμάς.
6. Λέμε στον ασφαλιστή να χαλαρώσει λίγο το σχοινί φωνάζοντας του «Δώσε Μπόσικα».
7. Κλιπάρουμε το σχοινί μας στο καραμπίνερ ασφαλείας και αυτό-ασφαλιζόμαστε σε αυτό
κάνοντας με το ένα χέρι τον κόμπο της ολόκληρης ψαλιδιάς.
8. Ρίχνουμε προοδευτικά το βάρος μας στην ολόκληρη ψαλιδιά και ρυθμίζουμε την απόσταση
μας από το ρελέ ώστε η θέση μας να είναι «λειτουργική».
9. Ξεκλιπάρουμε το σχοινί και αφαιρούμε το σετάκι που είχαμε τοποθετήσει αρχικά στον έναν
από τους δύο κρίκους του ρελέ.
10. Φωνάζουμε δυνατά, ορθά, κοφτά και μονολεκτικά «ΡΕΛΕ».
 
3. ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΡΕΛΕ
1. Μόλις ακούσουμε το παράγγελμα του ασφαλιστή «Ασφάλεια Τέλος» αρχίζουμε να μαζεύουμε
τα μπόσικα του σχοινιού και φωνάζουμε προαιρετικά «Παίρνω Μπόσικα».
2. Μαζεύουμε τα μπόσικα του σχοινιού που είναι δεμένος ο σχοινοσύντροφος μας (δεύτερος) και
τα τοποθετούμε πάνω στο σχοινί της αυτασφάλειας μας κάνοντας ισομήκη μουστάκια.
3. Μόλις ακούσουμε το παράγγελμα του σχοινοσυντρόφου μας «Εγώ Είμαι» κρατάμε το σχοινί
του με το ένα χέρι και με το άλλο κλιπάρουμε «καρφωτά» καραμπίνερ ασφαλείας τύπου HMS
μέσα το καραμπίνερ ασφαλείας της ολόκληρης ψαλιδιάς μας και πίσω από αυτήν.
4. Κλιπάρουμε το σχοινί του «δεύτερου» μέσα στο καραμπίνερ HMS με φορά από το βράχο προς
τον αναρριχητή.
5. Κάνουμε κόμπο μισή ψαλιδιά με το σχοινί του δεύτερου και παίρνουμε καλά τα μπόσικα.
6. Φωνάζουμε δυνατά «Ασφαλίζω».
7. Μόλις ακούσουμε το παράγγελμα του δεύτερου «Σκαρφαλώνω» ελέγχουμε ξανά ότι όλα είναι
Ο.Κ. και επιβεβαιώνουμε φωνάζοντας «Σκαρφάλωνε».
8. Ασφαλίζουμε προσεκτικά μαζεύοντας το σχοινί σε τρεις φάσεις «Μαζεύω-Κλειδώνω-Αλλάζω
χέρι», έτσι ώστε να μην αφήνουμε ποτέ το μη ενεργό σχοινί από τα χέρια μας, καθώς η μισή
ψαλιδιά είναι ένας κόμπος που ΔΕΝ μπλοκάρει τα σχοινιά αυτόματα
9. Καθώς ο δεύτερος σκαρφαλώνει, μαζεύει όλα τα υλικά που τοποθέτησε ο επικεφαλής και
ενημερώνει τον ασφαλιστή να παίρνει μπόσικα όταν δει ότι το σχοινί του είναι αρκετά
λασκαρισμένο, φωνάζοντας «Πάρε Μπόσικα» ή σκέτο «Πάρε».
10. Όταν ο δεύτερος ολοκληρώσει τη σχοινιά και φτάσει στο ρελέ, τότε στέκεται δίπλα στον
ασφαλιστή, κρατάει το ρελέ με το ένα χέρι και με το άλλο κλιπάρει «καρφωτά» ένα
καραμπίνερ ασφαλείας στο κεντρικό σημείο του κορδονέτου-ρελέ και στη συνέχεια το γυρίζει
ώστε η πύλη του να ανοίγει προς τα έξω.
11. Ο ασφαλιστής δίνει λίγο σχοινί στον δεύτερο για να κάνει την ολόκληρη ψαλιδιά.
12. Ο δεύτερος κάνει με το ένα χέρι ολόκληρη ψαλιδιά και αυτασφαλίζεται στο ρελέ ρίχνοντας
προοδευτικά το βάρος του σ’ αυτήν ρυθμίζοντας ταυτόχρονα την απόσταση του από το ρελέ
ώστε η θέση του να είναι «λειτουργική».
13. Ο ασφαλιστής ελέγχει οπτικά και «διά της αφής» αν ο δεύτερος έχει κάνει σωστά την
ολόκληρη ψαλιδιά και με το σωστό σχοινί και πριν τον βγάλει από τη μισή ψαλιδιά τον
ενημερώνει λέγοντας του «Σε Απασφαλίζω».
4. ΞΕΚΙΝΗΜΑ 2ης ΣΧΟΙΝΙΑΣ
1. Ο αναρριχητής που θα πάει επικεφαλής την επόμενη σχοινιά, τακτοποιεί επάνω του τον
εξοπλισμό που μάζεψε ο «δεύτερος» ανεβαίνοντας.
2. Ο ασφαλιστής τοποθετεί στον κεντρικό κρίκο του μπωντριέ του, καραμπίνερ ασφαλείας μαζί
με την συσκευή ασφάλισης και περνάει το σχοινί ή τα σχοινιά που είναι δεμένος ο
επικεφαλής, μέσα από τις δύο εσοχές της συσκευής ασφάλισης και πίσω από το καραμπίνερ
ασφαλείας που είναι περασμένο στο μπωντριέ του προσέχοντας το ενεργό σχοινί να
βρίσκεται πάνω από το μη ενεργό.
3. Όταν ο ασφαλιστής είναι έτοιμος ενημερώνει τον επικεφαλής που είναι δίπλα του λέγοντας
«Ασφαλίζω».
4. Ο επικεφαλής περνάει ένα σετάκι από τον επάνω κρίκο του ρελέ και στη συνέχεια περνάει το
σχοινί του μέσα από το σετάκι με κατεύθυνση από το βράχο προς την ολόκληρη ψαλιδιά του.
Με αυτό τρόπο εξασφαλίζουμε συντελεστή πτώσης μικρότερο του 2 σε περίπτωση πτώσης
στο ξεκίνημα της σχοινιάς καθώς επίσης και σωστή θέση ασφάλισης για τον ασφαλιστή.
5. Όταν ο επικεφαλής είναι έτοιμος ενημερώνει τον ασφαλιστή λέγοντας του «Σκαρφαλώνω».
6. Ο ασφαλιστής αφού κάνει ένα τελευταίο έλεγχο ότι όλα είναι Ο.Κ τότε επιβεβαιώνει λέγοντας
στον επικεφαλής «Σκαρφάλωνε».
2
5. ΣΤΗΣΙΜΟ ΡΑΠΕΛ
1. Τοποθετούμε ιμάντα με κόμπο αλουέτ στον κεντρικό ιμάντα του μπωντριέ μας και περνάμε
καραμπίνερ ασφαλείας σε αυτόν.
2. Κλιπάρουμε στο κεντρικό σημείο του ρελέ με φορά από κάτω προς τα επάνω, το καραμπίνερ
ασφαλείας που έχουμε τοποθετήσει στον ιμάντα έτσι ώστε να βλέπουμε την βίδα του
καραμπίνερ και να μπορούμε να βγούμε από το ρελέ με μία κίνηση ξεβιδώνοντας και
πατώντας την πύλη με τον αντίχειρα.
3. Χαλαρώνουμε την ολόκληρη ψαλιδιά, την αφαιρούμε από το ρελέ και στη συνέχεια
αφαιρούμε και το καραμπίνερ ασφαλείας της.
4. Ασφαλίζουμε και οι δύο το σχοινί μας με απλό καραμπίνερ σε ένα από τα κρεμαστάρια του
μπωντριέ μας, κάνοντας μια θηλιά με απλό κόμπο 2-3 μέτρα μακριά από το οχτάρι μας.
5. Περνάμε την άκρη του σχοινιού μας μέσα από τους δύο κρίκους του ρελέ στην αρχή κάτω
από τον κάτω κρίκο και στη συνέχεια κάτω από τον επάνω κρίκο.
6. Κρατάμε τις δύο άκρες και βρίσκουμε τη μέση του σχοινιού «αδειάζοντας» όλο το σχοινί
μπροστά στα πόδια μας έτσι ώστε τα σχοινιά του ραπέλ να είναι κάτω από το κορδονέτο του
ρελέ. Σε περίπτωση που χρησιμοποιούμε δύο σχοινιά περνάμε την άκρη του ενός σχοινιού
μέσα από τους δύο κρίκους του ρελέ με φορά από πάνω προς τα κάτω (πρώτα στον επάνω
κρίκο) και στη συνέχεια δένουμε τα δύο σχοινιά με τον κόμπο του οδηγού, που είναι στην
ουσία ένας «αυτοημίδεσμος» με τις άκρες των δύο σχοινιών. Με αυτό τον τρόπο
αποφεύγουμε πιθανή εμπλοκή του σχοινιού στην άκρη του κατά την ανάκληση (φαινόμενο
εμπλοκής τύπου κρίκου Μετεώρων).
7. Ξεχωρίζουμε τους δύο κλώνους των σχοινιών «αδειάζοντας» μπροστά στα πόδια μας κάθε
σχοινοσύντροφος το δικό του κλώνο σχοινιού μέχρι που φτάνουμε στην άκρη του κάθε
κλώνου. Αυτή η ενέργεια πρέπει να γίνει ταυτόχρονα για να μην μπερδευτούν τα σχοινιά.
8. Μαζεύουμε ξεκινώντας από την άκρη, κάθε κλώνο ξεχωριστά κάνοντας μουστάκια μέσα στην
παλάμη του χεριού μας.
9. Φωνάζουμε τρεις φορές δυνατά «Σχοινί» ειδοποιώντας του κάτωθι ότι θα ρίξουμε σχοινιά.
10. Πετάμε στην κατεύθυνση του ραπέλ τα «μουστάκια» του κάθε κλώνου σχοινιού που μαζέψαμε
ξεχωριστά, απλώνοντας το χέρι μας μακριά και σπάζοντας στο τέλος τον καρπό του χεριού
(τεχνική frisbee) ώστε το σχοινί να πέσει στην πλαγιά χωρίς να μπερδευτεί. Αν επικρατεί
άνεμος τότε ρίχνουμε τα μουστάκια κόντρα στον άνεμο ενώ εάν επικρατεί πολύ δυνατός
άνεμος τότε μαζεύουμε προσεκτικά το σχοινί διπλό μέσα στο σακίδιο μας και το κρεμάμε με
ένα καραμπίνερ στον κεντρικό κρίκο ή στο κρεμαστάρι του μπωντριέ μας έτσι ώστε να
ξετυλίγεται ομαλά καθώς κατεβαίνουμε.
6. ΚΑΤΑΒΑΣΗ ΜΕ ΡΑΠΕΛ
1. Τοποθετούμε ιμάντα με κόμπο αλουέτ στον κεντρικό ιμάντα του μπωντριέ μας και περνάμε
καραμπίνερ ασφαλείας σε αυτόν.
2. Κλιπάρουμε στο κεντρικό σημείο του ρελέ με φορά από κάτω προς τα επάνω, το καραμπίνερ
ασφαλείας που έχουμε τοποθετήσει στον ιμάντα έτσι ώστε να βλέπουμε την βίδα του
καραμπίνερ και να μπορούμε να βγούμε από το ρελέ με μία κίνηση ξεβιδώνοντας και
πατώντας την πύλη με τον αντίχειρα.
3. Προεκτείνουμε τον κεντρικό ιμάντα του μπωντριέ μας περνώντας έναν ιμάντα «διπλό» στον
κεντρικό ιμάντα του μπωντριέ μας, κάτω από τον ιμάντα της αυτασφάλειας.
4. Κλιπάρουμε στις δύο άκρες του ιμάντα καραμπίνερ ασφαλείας, στο οποίο κρέμεται η
ασφαλιστική συσκευή, με την μεγάλη στρογγυλή τρύπα να βλέπει προς τα επάνω.
5. Περνάμε τα σχοινιά του ραπέλ μέσα από τις δύο εγκοπές της ασφαλιστικής συσκευής (που
τώρα θα δουλέψει ως καταβατήρας) και πίσω από το καραμπίνερ ασφαλείας που κρέμεται
αυτή έτσι ώστε τα σχοινιά που κατευθύνονται προς το ραπέλ είναι πάνω από τα σχοινιά που
κατευθύνονται προς την πλαγιά.
6. Κλιπάρουμε ένα καραμπίνερ ασφαλείας στον κεντρικό ιμάντα του μπωντριέ μας κάτω από τον
ιμάντα της προέκτασης και το γυρίζουμε έτσι ώστε να ανοίγει προς τα έξω.
7. Κάνουμε ολόκληρη ψαλιδιά με τα δύο χέρια σε κορδονέτο διατομής 5 ή 6mm και την περνάμε
στο καραμπίνερ ασφαλείας που τοποθετήσαμε έτσι ώστε ο ψαρόκομπος που ενώνει τις άκρες
του κορδονέτου να είναι όσο πιο κοντά στην ψαλιδιά γίνεται.
8. Περιστρέφουμε 4 φορές το κορδονέτο γύρω από τα σχοινιά του ραπέλ με φορά από πάνω
προς τα κάτω ξεκινώντας τις περιστροφές από τη μεριά των σχοινιών που είναι το σταθερό
στέλεχος του καραμπίνερ ασφαλείας όπου κρέμεται το κορδονέτο, κατασκευάζοντας ένα
3
γαλλικό αυτοσφιγγόμενο κόμπο πάνω στα σχοινιά του ραπέλ. Εάν τα σχοινιά έχουν πολύ
βάρος τότε μπορούμε να κάνουμε πρώτα τον αυτοσφιγγόμενο κόμπο και μετά να περάσουμε
τα σχοινιά του ραπέλ από την ασφαλιστική συσκευή.
9. Ελέγχουμε ότι όλα είναι Ο.Κ πριν αφαιρέσουμε τον ιμάντα της αυτασφάλειας μας από το ρελέ
και οι πύλες των καραμπίνερ ασφαλείας βιδωμένες.
10. Πιάνουμε τα σχοινιά του ραπέλ ή το κορδονέτο του ρελέ με το ένα μας χέρι και κάνουμε μισή
έλξη ώστε να χαλαρώσει η τάση στο καραμπίνερ ασφαλείας της αυτασφάλειας μας.
11. Αφαιρούμε με το άλλο χέρι με μια κίνηση το καραμπίνερ της αυτασφάλειας μας ξεβιδώνοντας
και πατώντας την πύλη με τον αντίχειρα και το τοποθετούμε μαζί με τον ιμάντα της
αυτασφάλειας σε κρεμαστάρι του μπωντριέ μας που βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά από
εκείνη που βρίσκονται τα σχοινιά του ραπέλ.
12. Τοποθετούμε το χέρι μας που ελευθερώθηκε στα σχοινιά του ραπέλ κάτω από το γαλλικό
αυτοσφιγγόμενο κόμπο.
13. Με το άλλο μας χέρι αφήνουμε προοδευτικά τα σχοινιά του ρελέ και ρίχνουμε ομαλά το βάρος
μας στα σχοινιά του ραπέλ.
14. Αφού σιγουρευτούμε ότι όλα είναι Ο.Κ και ο αυτοσφιγγόμενος κόμπος λειτουργεί κανονικά,
εφαρμόζουμε σταθερή πίεση στο πάνω μέρος του κόμπου σπρώχνοντας τον προς τα κάτω με
τον δείκτη και τον αντίχειρα του χεριού που ελευθερώθηκε.
15. Κατά την διάρκεια της κατάβασης το βάρος μας πέφτει στα σχοινιά του ραπέλ, τα πόδια μας
είναι ελαφρά λυγισμένα και κόντρα στο βράχο και το σώμα μας είναι ελαφρώς στραμμένο
προς την πλαγιά ελέγχοντας τα σχοινιά και την κατάβαση. Εάν χρειαστεί για οποιοδήποτε
λόγο να αφήσουμε τα σχοινιά (π.χ. για να ξεμπερδέψουμε το σχοινί από κλαριά) τότε
αφήνουμε ομαλά να πάρει τάση ο γαλλικός αυτοσφιγγόμενος που μόλις δεχθεί τάση
μπλοκάρει το σχοινί και δεν το αφήνει να γλιστρήσει μέσα από την ασφαλιστική συσκευή.
16. Όταν φτάσουμε στο κάτω ρελέ και πριν ακόμα στήσουμε το επόμενο ραπέλ, πρέπει πρώτα
από όλα να αυτασφαλιστούμε στο νέο ρελέ, αφού πρώτα συνδέσουμε και ισοσταθμίσουμε
τους δύο κρίκους με το 5μετρο κορδονέτο.
17. Αφού ολοκληρώσουμε το ραπέλ και αυτασφαλιστούμε στο νέο ρελέ, χαλαρώνουμε πρώτα τον
αυτοσφιγγόμενο κόμπο και στη συνέχεια χαλαρώνουμε και αφαιρούμε τα σχοινιά από την
ασφαλιστική συσκευή (καταβατήρας). Σε περίπτωση που το ρελέ είναι σε επισφαλείς
ασφάλειες, τότε αφαιρούμε τον καταβατήρα και χαλαρώνουμε τον αυτοσφιγγόμενο κόμπο
αλλά χωρίς να τον αφαιρούμε ακόμα από τα σχοινιά του ραπέλ.
18. Τέλος φωνάζουμε δυνατά «Ραπέλ Ελεύθερο» ενημερώνοντας τον ή τους σχοινοσυντρόφους
μας να ξεκινήσουν την κατάβαση.
 
« Last Edit: 14 Oct, 2011, 13:57:47 by blades »
Υπομονή, οι βάρβαροι έχουν ημ.λήξης.

Offline drbalm

  • Sr. Member
  • ***
  • Posts: 390
Σχετικα με την ορειβασια καθε λαος ειναι καλος σε αυτα που του προσφερει το φυσικο του περιβαλλον, οι ευρωπαιοι ειναι κορυφαιοι στον αλπινισμο ειδικα σε μεσαια υψομετρα, οι θιβετιανοι σερπα ειναι κορυφαιοι στον ιμαλαισμο, τεχνικα δεν το εχουν αλλα οι αντοχες τους σε μεγαλα υψομετρα(που ειναι το παν στον ιμαλαισμο) ειναι κορυφαιες, ετσι και τα αμερικανακια εινια κορυφαια σε big wall αναρριχηση και σε αναρριχηση σχισμων, τι να κανουμε εχουν κορυφαια βραχια σε χαμηλο υψομετρο, yosemite, colorado κ.α. Επισης οι αμερικανοι ειναι πολυ κολημενοι με την ερευνα και εχουν συμβαλει τα μεγιστα στην χρηση των υλικων και στις αντοχες τους. Το σημαντικοτερο για εμας ειναι οτι ολα τα data τους τα εχουν ελευθερα στο διαδικτυο σε ολους τους τομεις, αντιθετα οι ευρωπαιοι δεν δημοσιοποιουν τιποτα.

Offline blades

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 22772
για γραφιαδες καλοι ειναι εχουν πολλα πανεπιστημια(ετσι ειναι το φυσικο τους περιβαλλον γεματο πανεπιστημια) εκει ας τους να κανουν ερευνες και εμεις θα κανουμε αναρριχηση
Υπομονή, οι βάρβαροι έχουν ημ.λήξης.

Offline drbalm

  • Sr. Member
  • ***
  • Posts: 390
μλκα θα σε μπαναρω :laugh2: :laugh2: :laugh2:

Offline blades

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 22772
γιατι ρε :laugh2: δε τα λεω καλα?
Υπομονή, οι βάρβαροι έχουν ημ.λήξης.

Offline tirol

  • Hero Member
  • ****
  • Posts: 511
Παλιά είχα κι εγώ την ίδια αρνητική γνώμη για τους Αμερικανούς. οι τύποι είναι μια χαρά όμως και ακομπλεξάριστοι γενικά.
 
όλες οι διαδικασίες χειρισμού σχοινιών θέλουν πολύ πρακτική ΚΑΙ στο σπίτι.
Στην σχολή μια χαρά τα φτιάχνουμε στα άνετα παταράκια, αλλά σιγά σιγά θα έρθουν στιγμές που οι συνδεσμολογίες θα πρέπει να φτιαχτούν και σε κάθετο τοίχο. κι εκεί τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα από την ψυχολογική πλευρά.